0 0

Hier vindt u ons assortiment over het thema Wiskunde

Hier vindt u ons assortiment over het thema Motoriek

Hier vindt u ons assortiment over het thema Taal

Laad meer artikelen

Wat is didactiek?

Didactiek betekent – lerend of onderwijzend. Een onderdeel is de speldidactiek, die zich bezighoudt met de educatieve impact van het spelen, rekening houdend met de juiste doelstellingen en sensorische ervaringen. Voor ondersteuning in het onderwijs of thuis, met verschillende pedagogisch waardevolle hulpmiddelen wordt leren met spelen gecombineerd. Dat maakt het leren leuk!

Didactische leermiddelen – leren met alle zintuigen

Het kiezen van de juiste leermiddelen geeft toegang tot de leerinhoud. De inhoud moet op een begrijpelijke en gevarieerde manier worden overgebracht en op de lange termijn worden onthouden.

Speelse elementen zullen kinderen het plezier geven om te leren en hen helpen zich te verdiepen in wat ze hebben geleerd. Nieuwsgierigheid, kennis verkrijgen, vormgeven en onderzoeken zijn verschillende gevoelselementen, die de motivatie om te leren op een speelse manier vergroot.

Plezier met getallen – bevorder wiskundig inzicht

Getallen of rekenen: wiskunde wordt met kleurrijke figuren en dobbelstenen nog leuker! Om een goed begrip van getallen te verkrijgen, zijn afbeeldingen of vormen geschikt voor visuele ondersteuning. De gevarieerde selectie van leuke leer- en spelconcepten ondersteunen daarbij, getallen en basisberekeningen versterken en verhoogd de motivatie om te leren.

Train met de hand de fijne motoriek en behendigheid

Met verschillende handwerktechnieken zoals rijgen, borduren, wikkelen of breien worden de oog-hand coördinatie en de concentratie getraind. Bij het rijgen van kralen of kaarten in een bepaalde volgorde, worden visuele waarnemingen en de sorteervaardigheden bevorderd en getraind.

Van vierkant tot kubus – train ruimtelijk inzicht

Vormen, patronen en kleuren zien, voelen, begrijpen en gebruiken. Of stapelen, ordenen of afbeeldingen plaatsen: met levendige, speelse elementen wordt het ruimtelijk inzicht van de kinderen getraind en vergroot. Het zelfstandig proberen en het driedimensionaal bekijken bevordert het ruimtelijk denken.