0 0
Deze onlineshop maakt gebruik van cookies voor een optimale winkelbelevenis. Hierbij wordt bijvoorbeeld sessie-informatie of de taalinstelling opgeslagen op uw computer. Zonder cookies is de functionele omvang van de onlineshop beperkt. Als u hiermee niet akkoord gaat, kunt u hier klikken.

FAQ - Veelgestelde vragen

  Ik heb een OPITEC cadeaubon ontvangen. Hoe kan ik deze inwisselen en op welke artikelen krijg ik de korting?
Klik op "kortingscode inwisselen" in het winkelwagentje (ga NIET direct naar de kassa!) en voer de code van de cadeaubon in bij "Uw kortingscode". Klik vervolgens op de knop "Inwisselen". De korting wordt direct in mindering gebracht op het totaalbedrag van uw bestelling. U ontvangt de korting op alle artikelen die niet aan speciale regels zijn onderworpen. Boeken zijn uitgesloten van korting vanwege de vaste boekenprijs alsmede reeds afgeprijsde artikelen, speciale maat artikelen, machines, werkbanken, robotica en de OPITEC cadeaubon.
  Hoe hoog zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bedragen 4,99 €. Vanaf een bestelwaarde van 130,-- € leveren wij zonder verzendkosten.

OPITEC biedt ook promotieperiodes aan (bijv. het OPITEC “Appelweekend"). Tijdens dit weekend is de levering gratis vanaf € 35,-. Als u zich aanmeldt voor de OPITEC nieuwsbrief, wordt u tijdig op de hoogte gebracht van onze promotieperiodes.
  Wat betekent “Appelweekend” en wanneer vindt het plaats?
Het Appelweekend is een promotieperiode waarin internetbestellingen vanaf 35 € zonder verzendkosten geleverd worden. De tijd voor een Appelweekend is op korte termijn vastgesteld en kan daarom niet ruim vooraf worden gecommuniceerd. Als u zich inschrijft voor de OPITEC-nieuwsbrief, wordt u op de hoogte gebracht van deze promotieperiode. Op de homepage van de OPITEC Webshop vindt u tijdens de promotieperiode ook een overeenkomstige mededeling.
  Hoe lang is de levertijd?
In de regel is uw bestelling binnen 48 uur klaar voor verzending (met uitzondering van zat, zon en feestdagen). Wij verzenden alle bestellingen met onze partner DPD. De standaard levertijd van deze pakketdienst is 3-5 dagen. Vaak is uw levering al 3 tot 4 dagen na uw bestelling. Deze informatie is slechts een leidraad en is niet bindend. In individuele gevallen (bijv. als niet alle artikelen beschikbaar zijn) kan het tot langere levertijden komen. Voor speciale maten, die speciaal voor u worden gemaakt, is de levertijd meestal 7-11 dagen. Helaas kunnen wij de aankomsttijd van uw levering niet garanderen.

Tip: Als u zich als klant bij ons registreert, kunt u de zending volgen via een referentienummer en weet u altijd precies waar uw pakket zich bevindt.
  Kan ik mijn bestelling bij DHL Parcelshop laten bezorgen?
Wij verzenden alle bestellingen met onze partner DPD. Daarom is het helaas niet mogelijk om de DHL Parcelshop te gebruiken.
  Kan ik twee facturen in één pakket krijgen?
Om organisatorische en verzekeringsredenen is dit helaas niet mogelijk. Indien twee facturen gewenst zijn, worden er ook twee pakketten gemaakt en, indien de waarde van de goederen minder dan 130,- € bedraagt, worden de verzendkosten in rekening gebracht.
  Hoe kan ik inloggen op mijn account?
U kunt inloggen in de OPITEC Webshop onder "Mijn account" met uw gebruikersnaam en wachtwoord OF uw klantnummer en wachtwoord. Als u uw wachtwoord bent vergeten, gebruik dan de functie "Wachtwoord vergeten". Wij sturen u een e-mail waarin staat hoe u uw wachtwoord kunt wijzigen.

Uiteraard kunt u ook een nieuw account aanmaken voor uw bestelling of bestellen zonder u te registreren. Om uw bestelling aan uw klantenaccount te kunnen koppelen, verzoeken wij u ons via het contactformulier te laten weten dat u al klant bent.

U bent nog geen OPITEC-klant, maar wenst gebruik te maken van een registratie? Dan kunt u zich hier registreren als klant en uw persoonlijke klantenaccount aanmaken.
  Ik heb gemerkt dat ik twee klantnummers heb.
Het kan voorkomen dat uw gegevens twee keer in ons klantenbestand zijn ingevoerd en u twee klantnummers heeft. Dit is bijv. het geval als u al klant bent en u zich opnieuw met uw gegevens registreert in de webshop. Wij kunnen de nieuwe klantgegevens niet altijd met uw vorige gegevens samenvoegen. Neem contact op met onze klantenservice op info@opitec.nl als u geregistreerd bent met verschillende klantnummers. Op deze manier kunnen wij uw gegevens aanpassen en u informeren over uw geldige klantnummer.
  Kan ik bestellen zonder registratie?
Natuurlijk kunt u ook bestellen in de OPITEC Webshop zonder u te registreren. Als geregistreerde klant heeft u echter allerlei voordelen:
  • Voor uw toekomstige bestellingen hoeft u na het inloggen uw gegevens niet opnieuw in te voeren!
  • Leverings- en factuuradres of bankgegevens veranderd? U kunt uw gegevens op elk moment bijwerken!
  • Track & Trace: U weet precies waar uw pakket zich op dit moment bevindt!
  • Al uw bestellingen in één oogopslag: Erg handig als u een artikel opnieuw wilt bestellen!
  • Verlanglijst: Het is ook mogelijk om meerdere verlanglijsten aan te maken!
Als u al eerder bij ons heeft besteld, maar dit keer zonder registratie, kunt u via het contactformulier ons hiervan op de hoogte zou brengen zodat wij uw bestelling aan uw klantenaccount kunnen koppelen.
  Welke betalingsmogelijkheden zijn er voor mijn online bestelling?
Bij online bestellen kunt u kiezen uit de volgende betaalmogelijkheden:
  • Ideal
  • Creditcard (VISA, MasterCard)
  • Op rekening
Een levering op rekening is ook mogelijk voor particuliere klanten. In sommige gevallen behouden wij ons echter het recht voor om de betalingswijze te wijzigen (bijvoorbeeld in geval van ontbrekende informatie of een negatieve kredietcontrole).
  Ik wil graag een artikel terugsturen? Wat moet ik doen?
U heeft recht op terugzending binnen 14 dagen na levering. Informatie over retourzendingen vindt u in onze annuleringsvoorwaarden. Ook als u alleen individuele artikelen uit uw koopovereenkomst wilt retourneren, zijn de herroepingsinstructies van kracht. Ga verder zoals daar beschreven.

Vermeld altijd uw klant- en factuurnummer bij de herroeping. Dit maakt het voor ons gemakkelijker om uw bestelling te verwerken.

Als u vragen heeft, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen u graag! Tel.: (NL) 072-5094771
  Ik wil mij afmelden voor de nieuwsbrief.
In elke e-mail nieuwsbrief vindt u een link om u af te melden voor de nieuwsbrief. Vul uw e-mailadres in en klik op "uitschrijven". Om te voorkomen dat onbevoegde derden uw e-mailadres kunnen afmelden, moet u uw afmelding nogmaals bevestigen: u ontvangt een e-mail waarin u zich definitief afmeldt voor de nieuwsbriefservice door te klikken op de link die erin staat. Uiteraard kunt u zich op elk moment opnieuw registreren met dit of een ander e-mailadres.